1 00:00:05,000 --> 00:00:07,766 A terapia psicolóxica para o TDAH 2 00:00:07,766 --> 00:00:10,132 sempre debe ser integral e holística. 3 00:00:10,133 --> 00:00:13,933 É dicir, debe implicar tanto ao propio TDAH 4 00:00:13,933 --> 00:00:17,066 como á súa familia e a súa contorna. Os principais obxectivos 5 00:00:17,066 --> 00:00:21,166 que persegue dita terapia son aportar información 6 00:00:21,166 --> 00:00:24,099 tanto á familia como ao afectado das características deste trastorno, 7 00:00:24,100 --> 00:00:26,333 así como as implicacións que pode ter na súa vida. 8 00:00:26,333 --> 00:00:30,299 Tamén facilitar estratexias para mellorar 9 00:00:30,300 --> 00:00:33,533 os déficits cognitivos e conductuais que presentan 10 00:00:33,533 --> 00:00:37,766 e axudarlles a xestionar as súas emocións e o control da ansiedade. 11 00:00:37,766 --> 00:00:43,632 A terapia psicolóxica do TDAH debe ser personalizada 12 00:00:43,633 --> 00:00:45,199 e sempre atendendo ás características individuais. 13 00:00:45,200 --> 00:00:50,566 Existen diferentes estratexias terapéuticas 14 00:00:50,566 --> 00:00:54,666 para a abordaxe do TDAH entre as cales se encontra a terapia 15 00:00:54,666 --> 00:00:58,532 familiar onde se aporta información á familia sobre as características do trastorno 16 00:00:58,533 --> 00:01:02,866 que se trata e se avalía o impacto que ten na familia 17 00:01:02,866 --> 00:01:05,866 e se desenvolven estratexias para manexalo. 18 00:01:05,866 --> 00:01:12,032 A terapia cognitiva condutual é a ferramenta que demostrou 19 00:01:12,033 --> 00:01:14,966 ser máis eficaz para o tratamento dos síntomas do TDAH 20 00:01:14,966 --> 00:01:18,132 Desde este enfoque trabállanse aspectos 21 00:01:18,133 --> 00:01:20,399 como a autorregulación interna 22 00:01:20,400 --> 00:01:23,200 mediante auto instrucións, tamén o desenvolvemento persoal, 23 00:01:23,200 --> 00:01:25,700 a toma de decisións, a planificación da conduta, etc 24 00:01:25,700 --> 00:01:31,033 Pola súa parte, a terapia de modificación de conduta persegue 25 00:01:31,033 --> 00:01:34,733 cambiar un comportamento disruptivo por outro máis adaptativo. 26 00:01:34,733 --> 00:01:40,999 O adestramento en habilidades sociais é especialmente útil en adolescentes 27 00:01:41,000 --> 00:01:45,333 xa que adoitan presentar baixo amor propio e dificultades nas 28 00:01:45,333 --> 00:01:47,299 relacións cos seus iguais. 29 00:01:47,300 --> 00:01:49,866 Trabállanse aspectos como o desenvolvemento dunha comunicación 30 00:01:49,866 --> 00:01:52,399 para favorecer un amor propio saudable, 31 00:01:52,400 --> 00:01:57,200 adestramento en condutas prosociais e competencia social. 32 00:01:57,200 --> 00:02:00,066 Para o control do estrés e a ansiedade 33 00:02:00,066 --> 00:02:02,899 podemos empregar técnicas de relaxación 34 00:02:02,900 --> 00:02:04,166 como por exemplo de respiración profunda. 35 00:02:04,166 --> 00:02:06,699 Finalmente, para a xestión emocional 36 00:02:06,700 --> 00:02:09,166 podemos traballar técnicas como a da tartaruga, 37 00:02:09,166 --> 00:02:12,099 a do semáforo ou a do monstro de cores.